DOMEINNAAM HUREN

Domeinnaam Huren | Beschrijvende domeinnamen | Verkoop en verhuur

domeinnaamhuren.nl

Voordelen beschrijvende domeinnamen

Er zijn vele voordelen aan het gebruik van beschrijvende domeinnamen:

 

1. Een domeinnaam is relatief goedkoop in onderhoud, namelijk slechts enkele Euro's per jaar;

 

2. Een domeinnaam hoeft niet verzekerd te worden en slijt niet;

 

3. Een beschrijvende domeinnaam schept duidelijkheid: aan een domeinnaam als HotelsinParijs.NL is duidelijk te zien dat de website over Hotels in Parijs gaat, evenals een domeinnaam HotelsBoeken.NL. En er kan geen misverstand bestaan over waar een website als EchtscheidingsAdvocaten.NL over gaat.

 

4. Onderzoek heeft uitgewezen dat de conversie hoger is bij beschrijvende domeinnamen: de bezoeker die bijvoorbeeld op de website www.HotelsinBarcelona.NL terecht komt, is al specifiek op zoek naar hotels in Barcelona (de domeinnaam geeft dat al aan). Deze bezoeker zal eerder op een dergelijke website een hotel boeken dan op een site waar meerdere onderwerpen op te vinden zijn. Een beschrijvende domeinnaam of website trekt aldus zeer gerichte bezoekers aan.

 

5. Een domeinnaam is altijd uniek en kan maar één keer worden uitgegeven;

 

6. Het adverteren met een domeinnaam neemt minder advertentieruimte in beslag en bespaart aldus advertentiekosten. Voorbeeld: u wil uw kunstgalerie, genaamd Van Galen Art Gallery, die zich richt op het verhuren van kunst, promoten in een luxe magazine. Zou u adverteren met Van Galen Art Gallery, dan zou u in de advertentie moeten duiden dat uw bedrijf zich richt op het verhuren van kunst. U zou kunnen volstaan met het adverteren met enkel de domeinnaam KunstHuren.NL: de lezer weet waar de website over gaat (verhuur van kunst) en u hebt minder advertentieruimte nodig;

 

7. de overdrachtkosten van een domeinnaam zijn miniem;

 

8. huurders of licentiehouders kunnen een domeinnaam niet beschadigen;

 

9. Uit onderzoek blijkt dat een beschrijvende domeinnaam meer bezoekers trekt: een domeinnaam met een trefwoord in de naam zelf trekt meer bezoekers en een hogere CTR als deze in zoekmachine marketing wordt ingezet dan een algemene bedrijfsnaam die niet direct duidelijk maakt welk produkt er te vinden is. Het onderzoek is uitgevoerd door een bedrijf dat beschrijvende domeinnamen verkoopt, memorabledomains.co.uk, maar dat het onderzoek klopt twijfelen wij eigenlijk niet aan want echt verrassend is het onderzoek voor ons niet. Google bijvoorbeeld maakt een woord dikgedrukt indien deze hetzelfde is dan het woord dat gezocht is. Zoek je in Google op fietsen en heet je website Snellefietsen.nl dan zal Google dit tonen als Snellefietsen.nl wat toch de aandacht trekt. Interessant om er nu cijfers aan te kunnen binden.

 

In het onderzoek is dezelfde campagne in zoekmachines ingezet waarbij 3 verschillende URLs zijn ingezet. Een die precies het produkt omschreef, een die het half omschreef en een wat simpelweg een bedrijfsnaam was. De exacte omschrijving had 15% meer kliks dan de half omschrijvende naam, en 42% meer kliks dan de bedrijfsnaam.

 

Voor webwinkels die nog moeten starten en nog geen naam hebben gekozen kan het interessant zijn om een naam te zoeken die je produkt in ieder geval deels omschrijft.

 

Bron: WebWinkel Weblog

 

| links |
InformationStart Internet Concepts B.V., The Netherlands